Wednesday, August 12, 2009

Suatu Anugerah


Tanggal 9 Dis 2007 jam 3.32 petang aku dan wife telah dianugerahkan suatu anugerah yang cukup bernilai dari Illahi. MUHAMMAD FATHURRAHMAN atau AMAN insan amat disayangi. Suatu anugerah yang hanya suatu fantasi sebelum ini. Tidak pernah ku duga insan yang hina ini akan dianugerah kan suatu anugerah yang tidak ternilai. Kini ianya telah menjadi realiti. Ternyata ianya sememangnya realiti.Aku bersyukur pada Mu Ya Allah...
Kini usianya telah tiba di tahun 1 dan 8 bulan.Tetapi untuk sampai ke saat ini pelbagai pengalaman berharga yang telah kami lalui.Di usia 1 hari pun Allah telah menguji aku dan wife erti kesabaran,kepayahan dan yang paling berharga erti kesyukuran.Ianya suatu realiti kehidupan yang perlu aku dan wife hadapi.Aman telah disahkan mendapat penyakit kuning.Penyakitnya agak serius sehinggakan Doktor telah memohon kebenaran untuk menukar darah Aman.Ini telah membuatkan aku dan wife terkedu dan pilu.Apa yang perlu kami lakukan.
Tetapi Kuasa Mu tiada tandingannya,keesokkan harinya bacaan kuning telah menurun.Tiada yang dapat aku dan wife ucapkan hanyalah sujud kesyukuran terhadapMu ya Tuhan.Sekali lagi Aku dan wife diberi anugerah yang paling berharga iaitu nyawa dan kesihatan Permata kami,Aman sayang.
Walaupun Allah telah uji aku dan wife dengan ujian ini melalui Aman tetapi kini Allah ganti dengan penjagaan yang mudah dan lancar dalam kami menjaga serta membesarkan Aman.Tiada yang menyulitkan kami.Kalau aman membuas tu...Itu biasalah bagi aku.Kebuasan Aman itu adalah suatu hiburan dan terapi bagi kami.
Satu lagi aku panjatkan kesyukuran kehadratMu kerana memberikan aku seorang insan yang tabah,sabar dan kuat dalam melalui ujianMu.Insan tersebut SYARIPAH AZLIHA TUAN AZAM isteri tercinta.sabar dalam menjaga Aman dalam masa yang sama menghadapi kesan-kesan bersalin yang tidak dapat aku rasainya dengan rasa yang sebenarnya.Tanpa ketabahan,kesabaran dan kekuatannya mungkin sudah lama aku tewas.
Realitinya,kita sebagai hambaNya perlu dan mesti kembali kepadaNya mohon petunjuk dan bantuan pasti Allah akan mendengar rintihan dan terus memperkenankannya.Yang penting kesabaran dan bertawakallah padaNya.Usaha biarkan diri anda terus hanyut dengan dunia fantasi

No comments:

Post a Comment